Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Inge Brands - WaarBenJij.nu Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 Augustus 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

We zijn intussen in Cambodja en hebben Vietnam verlaten. Dit echt na een super korte vlucht. Het was werkelijk opstijgen en landen;)
De laatste dag in Vietnam zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest. Dit is een overblijfsel van de oorlog. We hebben van alles gezien: boobytraps( heel erge griezelige), de super smalle tunnels en andere attributen. We zijn zelf ook in de tunnels geweest, hebben geschoten met van die grote geweren en het eten uit de oorlog geproefd, wat verrassend lekker was;) het was een zeer indrukwekkende tour.
Nu zitten we dus in Cambodja voor slechts 3 dagen. Best jammer achteraf, want het is hier eigenlijk best wel leuk. We hebben echt een prachtig hotel, maar daar gaat t natuurlijk niet om. We zijn hier voor het beroemde Angkor! Dit is een super groot oud tempelcomplex. Tomb Raider is hier ook opgenomen. Vandaag zijn we dus in de huid van Lara Croft gekropen. Het was werkelijk prachtig. Het was wel erg warm, maar omdat al die Chinezen ook meer nat dan droog waren viel t niet eens op;). We waren wel erg blij met ons zwembad na de tijd. We hebben niet eens alles kunnen zien, zo groot is het daar. Maar de tomb raider tempel en Angkor Watt hebben we zeker niet overgeslagen.
Toch is het hier niet alleen oude stenen. We zijn 's avonds naar het stadje gegaan en daar had je een restaurantstraat, een pubstreet en een nicht market. Erg gezellig allemaal! Het chersonnisos van Azië;) die backpackers weten wel wat gezellig is, zien we wel. We hebben overheerlijk gegeten met van die minibbqs en lekkere cocktails gedronken. Ook hebben we een voetmassage gehad voor een dollar, waarbij je met zen 50en opw een rij zit:p Eigenlijk best grappig. Maar het was wel heel lekker na zon dag. Dus al heel snel afscheid weer van Cambodja, maar ik zal er zeker terugkomen. Ik denk dat dit land namelijk nog veel meer te bieden heeft.
Morgen naar Thailand, Pattaya. Het walhalla voor de mannen. Maar wij, vrouwen gaan er nog even heerlijk uitrusten op het strand en lekker shoppen. Dus ook wij vermaken ons wel;)

• 13 Augustus 2012 - 12:32

JKB:

Lieve Inge,

Mijn dank voor je interessante verslagen, ik geniet er echt van. Het is bijna niet te geloven dat jullie in een paar weken zo veel bijzonders zien en beleven. Zelfs hoe jullie van A naar B reizen is opmerkelijk. Niet alleen zoals hier met fiets, auto, vliegtuig of boot, maar ook met paardenwagen, kajak, ferry, minibus, fietstaxi, kabelbaan, basketboat en buffel. Je schreef dat jullie iemand gered hebben. Die man of vrouw zal heel blij met jullie geweest zijn, denk ik. Wat was het voor iemand en krijgt het gebeuren ook een vervolg? Heeft Tinie hem of haar uitgenodigd?
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's en hoop op een uitnodiging om ze eerstdaag te komen bekijken.
    Voor nu een paar fijne dagen gewenst en voor later GOEIE REIS en WEL THUIS.
    Liefs en de groeten, ook voor je reisgenoten.

• 14 Augustus 2012 - 14:22

Diana En Fam.:

Dag jeluitjes,

Wat een genieten zeg, jullie zullen nog heel wat tijd nodig hebben om deze reist te verwerken, wel jammer dat de laatste dagen nu aanbreken.
    Hebben de mannen al cijferbordjes gemaakt voor bij het zwembad?
    Geniet er nog even lekker van, we denken aan jullie,
    Groetjes en dikke knuffel,
    Van Harry,Diana, en onze daltonbende.
    Die hier het zwembad op de camping onveilig maken,
    Vooral Thomas, deze heeft het vooral voorzien op mooie meisjes van ongeveer 15a16 jaar in de glijbaan

• 15 Augustus 2012 - 21:36

Dirkje:

Hallo Inge,hier weer een berichtje van ons.In de tussentijd hebben wij hier ook het een en ander meegemaakt met Cornelis,maar gelukkig gaat het verder goed met hem,en mocht gistermiddag weer naar huis.Na de vacantie gaan ze verder met de onderzoeken.Voor jullie zit het er ook weer bijna op,blij of mocht het nog wel even langer duren?Hier staat ons zware omweersbuien te wachten,maar morgen geeft hij weer 30 graden aan maar dat is daar bij jullie normaal.Als jullie de terugreis gaandoen ,wens ik jullie en goeie vlucht,en een behouden thuiskomst.

• 16 Augustus 2012 - 13:15

Co Gnodde-Brands:

Hallo lieve familie, het zit er bijna op voor jullie, bij deze wens ik jullie een goede reis en behouden aankomst toe.