Goodbye Vietnam! Hello Cambodja! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Inge Brands - WaarBenJij.nu Goodbye Vietnam! Hello Cambodja! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Goodbye Vietnam! Hello Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 Augustus 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na onze laatste dag in Nha Trang zijn we richting het zuiden getrokken.
In Nha Trang hebben we de laatste dag gedoken. Het was werkelijk prachtig! Voor mij was het natuurlijk mijn eerste echte duikervaring en gelukkig pakte dat goed uit! Het water was glashelder en de koraaltuinen waren oogverblindend.
De volgende dag gingen we per minibus naar Ho Chi Minh City, ook wel bekend als Saigon. Dit hadden we ook per vliegtuig kunnen doen, maar nu konden we meer van het land zien. Door de kriljoenen brommertjes en wegen vol met vrachtwagens, kwamen we 's avonds pas aan in de stad. Wij vonden het al een hele trip, maar onze chauffeur ging gewoon weer terug rijden! Poeh, dan krijg je toch echt wel respect voor die mensen. Saigon is een prachtige, maar gigantisch drukke stad. Een stad waar oost en west elkaar ontmoeten. Je ziet hier de grote verschillen, met aan de ene kant gigantische warenhuizen en in de andere straat idilyische marktjes, waar de tijd lijkt stil te staan. Ook deze stad is weer totaal anders, dan de rest waar we geweest zjn. Het noorden communistisch, waar het dus erg achterblijft. En hier heeft duidelijk het kapitalisme de overhand, waardoor het dus steeds meer verwestert.
Vanuit Saigon zijn we naar de Mekong gereden. Dit ook weer per minibus, maar de chauffeur snapte echter niet zo goed waar we heen moesten. We moesten namelijk naar turtle island(waar je dus never met een auto kunt komen), maar zelfs wist hij island niet goed te vertalen. Toen hij eindelijk begreep, dat hij ons nooit op een eiland kon brengen, kwamen we bij de ferry aan. Eindelijk van de kust af, hield onze boot er mee op. Dat kon er ook nog wel bij;). Nadat we eindelijk in een goede boot zaten, hebben we nog een drenkeling gered en toen kon de tocht naar het eiland eindelijk voortgezet worden.
Bij het eiland verbleven we in een floating house. Echt super schattig zag het eruit! Het waren vier huisjes, dus we hadden een privehotel;) Alles was van bamboe gemaakt en helemaal gezellig gemaakt met allemaal bloemetjes, lantaarntjes en drijvende tuintjes. We hebben in de verkent op alle mogelijk manieren: per motorboot, per roeiboot, lopend, fietsend, in een paardenwagen. We hebben door de prachtige natuur gevaren en we zijn helemaal bekend geworden met het eilandleven daar. Er was daar een kokosnootboerderij, een bijenfarm, vissersdorpjes, snoepjesmakerij. Ook werd er volksmuziek voor ons gespeeld en hebben we allerlei soorten fruit, snoepjes en thee geproefd. 's Middags zijn we over het eiland gefietst door de prachige natuur, die bestond uit duizenden palmbomen, bananenbomen en andere bomen waar vruchten aan groeien. Tussendoor stonden allerlei huisjes, waar de mensen ons allemaal vriendelijk begroetten.
Verder hebben we op ons drijvende hotelletje genoten van de rust die de mekong ons bracht en het prachtige weer! Want hoewel het ook in het zuiden regentijd is, hebben we werkelijk nog geen druppel regen gezien en geen regenwolkje aan de lucht gezien! Nou ons hoor je niet klagen hoor;)
Nu zijn we weer in Saigon, wat we uitgebreid verkend hebben en het heerlijke eten geproefd hebben. We hebben een keer ons eten zelf gemaakt op een heet dakpannetje, waar overheerlijk was. Ook hebben we hier weer een prachtig hotel met een zwembad op de bovenste verdieping met een prachtig uitzicht over de stad. \
Straks gaan we naar Cu Chi tunnels en vanavond verlaten we Vietnam. Dit met gemengde gevoelens. We hebben zin een nieuw avontuur, maar met pijn in ons hart nemen we afscheid. We zijn echt gaan houden van dit land met zijn prachtige natuur, het heerlijke eten en de vriendelijke mensen! Echt, ik zou het iedereen aanraden!

• 11 Augustus 2012 - 10:48

Diana En Fam.:

Dag jelui,

Wat een genieten zeg, hopelijk hebben jullie alles op de foto gezet en maken er een levendig boek van.
    Want dit is denk ik voor ons niet voor te stellen ook al hebben we een levendige fantasie.
    Geniet er lekker van en vooral ook omdat de laatste week alweer is ingegaan.
    Veel plezier en veel liefs van Diana, Harry, Martijn,jarno en terror Tommie
    En bes en bebe we missen jullie dikke poes van ons vanuit Zeeland

• 11 Augustus 2012 - 19:50

Johan & Zorana:

Zozo, dat klinkt allemaal wel ontzettend leuk en mooi! Maar eigenlijk ook wel een beetje vermoeiend ;) hoe bevalt het reizen eigenlijk? Bevalt dat nog een beetje of is het toch wel zwaar? (koffers in- en uitpakken, uren in de taxi/trein, etc.) ? Het klinkt in ieder geval allemaal als een hele mooie belevenis! Hier gaat ook alles top! Heb inmiddels al vele uren op de golfbaan doorgebracht en hebben ook al vele uitstapjes gemaakt. Morgen gaan we lekker naar strand in 1 van de vele canyons. Daar ga ik een poging wagen om Zorana zwemles te geven ;) ze wil toch wel graag leren zwemmen :) Dinsdag/woensdag gaan we naar Wendover (Las Vegas in het klein). Ik heb eigenlijk nog helemaal geen zin om terug te keren naar NL :( het voelt veels te goed hier met mijn schatje ;) we hebben nog steeds heerlijk weer hier ( rond de 35 graden). Hoe is het weer eigenlijk bij jullie? Valt het goed te doen zonder regen of wolken? Of kreunt en steunt mijn vader elke dag? ;)

Heel veel groetjes en een dikke poes van Zorana, Keili en mij! En geniet van jullie laatste week!!

• 11 Augustus 2012 - 21:26

Jacob En Ingrid En De Kids:

tjonge tjonge jullie beleven nog eens wat.als ik het zo lees zijn 24 uur in een etmaal eigenlijk te weinig voor jullie,jullie krijgen zoveel indrukken over jullie heen.
    kunnen mijn va en moe dat drukke reisschema nog een beetje aan.
    En johan als ik jouw planning zo lees heb jij ook geen klagen.
    Maar wij hebben ook geen klagen hoor,we hebben nog niet veel regen gehad en hebben elke dag gewoon de korte broek aan.
    de groeten aan jullie allemaal