Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Inge Brands - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Vandaag onze eerste dag in Vietnam:) Een dagje Hanoi. We begonnen allereerst met een heerlijk ontbijt. We probeerden voor ons zelf zo Vietnamees mogelijk te voeden. Dit betekent een kommetje poh. Dit is een soort Soep met noodles en van alles erin. Heerlijk! We krijgen al bijna spleetogen. Na onze energielevel gepeild te hebben, gingen we op pad. Het was een heerlijke warme dag. Met een open taxi zijn we door Hanoi gereden. Ook hebben we het hele gedenkgedoe van Ho Chi Minh bekeken en verschillende pagodes. Daarna zijn we door de 36 straatjes gelopen. Dat is net zo iets als de 9 straatjes:p Elk straatje heeft zijn eigen thema. Wat een cultuurschok! Ook hebben we hier eindelijk echte Vietnamese loempia's gegeten. Sorry Tran, maar je moet echt je recept veranderen:p Poeh wat waren die lekker! Na nog wat barretjes en winkeltjes bezocht te hebben( waar Tante Tinie dronken werd van een mango daquiri), zijn we in een riksja gestapt op weg naar het restaurant. Na een paar bijna dood ervaringen, zijn we uiteindelijk toch in een super leuk restaurant gekomen. Hier is de hele tafel volgegooid met Vietnamees eten en daar hebben we heerlijk we van gesmuld! Morgen vertrekken we voor 3 dagen naar Halong Bay, waar we een cruise doorheen gaan maken.

• 25 Juli 2012 - 19:11

Diana:

Wat zal mijn va blij geweest zijn met al die winkel straatjes. En hij zal nu wel niet zo snel om een sauna vragen. Ik ben jaloers op al dat lekkere eten, al hoewel wij gister ook een lekker klein Bbq-tje gehouden hebben, Jacob schoof nog even aan.
    Nou geniet lekker verder, hoor jullie snel weer.
    Dikke kus voor va en moe.

• 26 Juli 2012 - 10:16

Femmy:

o gelukkig: ik lust geen loempia's, daar maak je me dus niet jaloers mee haha. trouwens met dat andere ook niet haha maar dat wisten jullie al. maarrrrr die cruise!!! denk aan mij!!