Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Inge Brands - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Augustus 2012 | Vietnam, Hoi An

Allereerst bedankt voor alle reacties en de groetjes terug van iedereen! We vinden het erg leuk dat onze verhalen met plezier gelezen worden en Wij vinden het ook heel leuk om jullie verhalen uit Urk, Koudum of zelfs Amerika te lezen. Foto's probeer ik er bij te zetten, maar helaas nog niet gelukt. Op Hh zijn Facebook staan wel wat foto's:)

Zaterdagavond was onze laatste avond in Hanoi. ( Ik moest heel hard denken over de dag, want we zijn het tijdgevoel hier een beetje kwijt:p) we hebben hier heerlijk gegeten op een balkonnetje waar we een leuk uitzicht hadden over de stad. Het verkeer was daar namelijk een ware attractie. Ook het straatleven is daar erg vermakelijk! Met de fietstaxi zijn we naar een zogenaamde bar gebracht, wat eigenlijk een hostel was, want ze begrepen ons niet echt:p toen hebben we zelf maar een bar opgezocht.

Zondag zijn we met het vliegtuig naar Hoi An gevlogen. Hier hebben we de volgende dagen doorgebracht. We verbleven hier in een super mooi resort. Deze staat dan wel niet op de Unesco lijst, maar ook hier waren we erg van de indruk. Het is namelijk nog maar net nieuw met een prachtige inrichting, zwembad, strand en de kamers zijn ook heel bijzonder. De mannen waren vooral erg blij met de strandbar. Voor de rest zijn de mensen erg lief, maar dat zijn bijna alle vietnamezen hoor;)Ook hebben we er al erg van genoten. Relaxen op t strand, zwemmen, cocktailtjes drinken, echt vakantie!
Maar Hoi An geeft ons daarbij gelukkig ook nog wel het echte Vietnam gevoel. Dit is namelijk echt een super schattig dorpje. Het is een echt authentiek dorpje. 's avonds is is alles verlicht met gekleurde lampionnen. We hebben het dorpje goed verkend en ook heerlijk gegeten en geshopt.
Verder hebben we een fietstocht gemaakt door het dorp en door de omgevende natuur, wat erg mooi was. Ook hebben we onderweg op een waterbuffel gereden, wat voor mij een onderwaterbuffel werd, dus de rest van de fietstocht met natte kleren. Voor de rest hebben Hh en Janette ook nog geholpen bij de kwekerijen met sproeien:p
Vandaag hebben we de cham eilanden bezocht. Met speedboot zijn we hier heen gevaren. Hier hebben we een rondleiding gekregen en bij het rif hebben we gesnorkeld. Na weer een heerlijke lunch hebben we nog geralexed op t prachtige strand.
Tante Tinie heeft helaas ook een tripje naar het ziekenhuis moeten maken, vanwege een allergie, maar gelukkig waren ze daar erg behulpzaam.
Nog 1 dagje verblijven we hier, wat we erg jammer vinden, maar er staat ons ook weer een nieuw avontuur te wachten. We gaan namelijk met de nacht trein naar Nha trang, waar men vader eindelijk zijn lang gekoesterde kreeft gaat opzoeken;)

• 01 Augustus 2012 - 19:50

1augustus Tante Dirkje:

We weten nog steeds niet wat er op die berg gebeurt is,nou worden we nog nieuwsgieriger.Vandaag was het hier ook 30 graden.Tante Jennie en ik hebben vanmorgen ook lekker gewinkelt in Emmeloord,natuurlijk ook naar Actions.Gister stond Harry te tanken,en de auto klaar te maken voor de vacantie.Wolt zit met haar kleinkinderen inde Beekse Bergen,dat heeft ze gekocht op vacantieveiling voor 55 euro, ds dat was onverwachts.Nou verder heb ik geen nieuws,tot de volgende keer maar weer.Groetjes aan allemmaal,en geniet er maar van.

• 01 Augustus 2012 - 21:21

Janneke:

Hey Inge, al veel leuke dingen gedaan lees ik, ben hartstikke jaloers haha! maar het is jullie gegund. ;) geniet er van en we horen hopelijk snel weer wat van jullie.. Groetjes aan de rest :D

• 01 Augustus 2012 - 22:15

Jacob En Ingrid En De Kids:

hallo allemaal,hier vanuit een zonnig heino.
    we hebben nu ook jullie verslagen ontdekt,erg leuk om ons zo op de hoogte te houden.
    en nu hoor ik gelijk ook weer wat van johan.
    doe de groeten aan iedereen en wens mijn moeder maar sterkte met haar kwaal en dat ze er maar snel vanaf is.

• 03 Augustus 2012 - 17:36

Diana En Fam.:

Hey jeluitjes,
    Ondertussen neergestreken in het zonnige Zeeland.
    Het is hier tropisch warm, de brug over naar Zeeland en geen druppel regen meer gezien, heerlijk.
    Gelukkig gaat bij jullie ook alles goed, ondanks hier en daar wat rees toch?
    En Harm Harry vraagt hoe het gaat met de kleine hoi-aneesjes in de maak?
    Geniet maar lekker, doen wij ook.
    Groetjes allemaal en tot horens