Het begin.. - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Inge Brands - WaarBenJij.nu Het begin.. - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Het begin..

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Juli 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Momenteel zijn wij hier al een aantal dagen, eigenlijk al een week om precies te zijn. Een week vol avonturen! De eerste dagen waren we opgesloten in de jungle, vandaar dat het verhaal zo lang op zich liet wachten;)

Laten we beginnen bij het begin. Donderdag 18 juli was eindelijk de dag aangebroken, dat ik het ziekenhuis 3 weekjes vaarwel kon zeggen en in het vliegtuig naar Thailand zou stappen! Eindelijk! Een half jaar dagdromen en nachtdromen en werd het werkelijkheid!

Helaas was het hele inpakgedoe weer een regelrecht drama. Nadat ik zo ongeveer een uur op mijn tas moest zitten, kon ie dicht. Overladen met spullen die ik waarschijnlijk nooit zou gebruiken en die ik zou gaan vervloeken, omdat ik het allemaal op mijn rug moest dragen. Ik ga hier nooit een talent in worden! Want kom op, wat neem je nou mee naar een jungle?! Nergens ter wereld te vinden, geen vogue heeft er ooit aandacht aan besteed.
De vliegreis met Ethiad was prima! Slapend is denk ik alles wel goed;) Air Berlin was een ander verhaal. Ten eerste de stewardessen... Ze droegen echt de lelijkste pakjes ever en 1 had 5 van die harige elastiekjes in haar haar(die van vroeger), kom op, hebben zij nooit een cursus haar doen voor stewardessen gehad? Verder zaten we met onze knieen in onze nek, waarbij ik afvroeg of mijn vader uberhaupt wel zijn benen onder de stoel kwijt zou kunnen.
Maar ach, we zijn er gekomen!! Heelhuids en al onze spullen ook(mijn grootste angst). We kwamen aan in Khao Lak, waar eigenlijk niet heel veel spannende dingen zijn gebeurd, behalve dat we van onze eerste Thaise diner volop genoten hebben!
De volgende dag begon gelijk de jungletour. Compleet met onze nieuwste aanwinst: sandalen! Dit keer nog zonder sokken, tjah.. zulke dingen doe je in kleine stapjes. Het hotel in de jungle waar we sliepen zag er erg cool uit, helemaal in jungle stijl. Wij sliepen in boomhutten, die overigens van allle gemakken was voorzien. Het enige wat ons er aan herrinnerde dat we in een boomhut sliepen, was dat er een boomstam midden door de kamer heen ging. OOk zat er zwembad bij, wat eigenlijk een soort meer/rivier was.
De eerste middag gingen we tuben, dat is met een band door de rivier heen. Het was een geweldig uitzicht, midden door de jungle heen. Bomen, waar je een moord voor zou doen om die in je tuin te krijgen, stonden er in overvloed. Ik had helaas het probleem, dat ik op een of andere manier niet recht door de rivier kon. Ik had constant de taken in mijn gezicht of ging de verkeerde afslag in. Gelukkig had ik uiteindelijk een personal coach, een Thai die me maar vasthield en stuurde voor mij. Achteraf horde ik, dat er allemaal slangen in die bomen zaten. Misschien was dat de redden, dat ze zo hysterisch deden;)
In de jungle serveerden ze trouwens top eten. Echt menig Thais restaurant kan hier nog wat van leren. De volgende dag stond 's ochtends de olifantentrekking op het programma. Helaas deed deze dag het regenwoud zijn naam eer aan. Toch ging alles gewoon door en het stopte alweer met regenen, toen we op die olifant zaten. Hiermee gingen we dwars door een soort waterval heen. Telkens als we dachten, dat de olifant het echt niet zou redden, met dat grote lichaam van hem, flikte ie t toch weer. Ook ging het soms zo stijl, dat we dachten, dat wij er af vielen! Maar nee, niet gebeurd hoor;) Die olifanten kunnen nog wel wat! Ook dit was weer prachtig!
' S middags was er helaas geen slaafse olifant die ons overall heenbracht, maar moesten we zelf lopen. Na vorig jaar, heb ik wel wat aan mijn conditie gewerkt, dus dit was een piece of cake. Gewapend met onze mooiste outfit ever, konden wij dit dus makkelijk aan. Legging met sokken en onze favoriete sandalen.( nu al de beste aankoop ever). Helaas naast wat agressieve apen, niet veel andere dieren gezien, maar ook dit was een prachtig gebied! Onze medetrekkers liepen trouwens op badslippertjes en korte broek(hmmm.... schaaaammm...).
De volgende dag werden we naar de rafthouses gebracht, waar we de laatste nacht door zouden brengen. We hadden hier veel dubieuze verhalen over gehoord, dus we waren benieuwd. Het was een lange weg met een boot ernaar toe, maar met een prachtig uitzicht en we hadden een leuke groep. Ondere andere een gezin uit het gooi, waarvan man en vrouw allebei arts waren, dus even flink lopen slijmen en me flink uitgesloofd. Het was trouwens best een eng gezin, want die kinderen waren helemaal eng perfect. Mega lief, slim, sportief, konden super goed schaken, lazen alleen maar wetenschappelijke bladen. Op die leeftijd had ik een tas vol met tina toppers mee en kon ik net aan een spelletje vier op een rij spelen.
Bij de rafthouses uitgeput aangkomen, kregen we weer een heerlijke lunch. Hoe ze het daar doen en waar ze het vandaan halen weet ik niet, maar het was perfect! We zaten op krakkemikkige bankjes en de planken onder ons braken nog net niet door midden, maar dat maakte het juist allemaal zo leuk. Vooral het prachtige uitzicht, liet ons hartje helemaal stralen. Hierna mochten we naar de rafthouses bekijken, wat snel gedaan was, aangezien het slechts bestond uit een matras en een klamboe. Geen douche, geen wc, back to basic!! Ooeeehhh I love that!
' S middags gingen we een waterval beklimmen, easy of course!:P Helemaal zeiknat gingen we de boot weer in op weg naar een vleermuizengrot. Dit was een prachtige grot met stalagtieten en stalagmieten, maarree zonder vleermuizen:P. Er door heen zwemmen was in ieder geval al avontuur genoeg. Vleermuizen genoeg al gezien:P
De boottocht was 1 groot avontuur, want die brak er een tropische regenstorm uit en wij zaten op een boot, maar onze gids, die eng veel weg had van Jack Sparrow bracht ons heeluids terug. We waren toe aan een lekkere warme douche.... shit die hadden we niet:P Gelukkig waren we zo slim geweest om onze spullen in vuilniszakken te doen, waardoor we wel droge kleren hadden. Heerlijk de hele avond met elkaar, iedereen in backpackersbroeken en andere lelijke kleren. Weg van wifi, internet, tv en de rest van de bewoonde wereld. Nou zo spreek je noges mensen. Ondanks dat ik op veel vlakken absoluut niet aan eisen van een backpacker voldoe, kwam ik nu toch aardig in de buurt.;)
De volgende dag werden we wakker in ons gezellige hutje met gelijk een prachtig uitzicht. Twee stappen en we namen een heerlijke duik. Hierna hebben we nog een kano gepakt en zelf wat op ontdekkingstour geweest. Helaas gingen we tegen de stroom in, waardoor ik nu nog spierpijn in al mijn armspieren heb. Shit, dat heb ik dan weer niet getraind. Na een ontbijtje, moesten we alweer terug naar vasteland. Compleet met ongekamd vet haar, backpackersbroek aan, Hempje wat er niet op stond en natuurlijk de sandalen. In deze outfit zouden we de hele dag gaan reizen, helemaal naar Koh Phangan! Onderweg kwamen we tot de ontdekking dat de bootkaartjes uitverkocht waren. De schrik zat er meteen flink in, waar moesten we nu naar toe?!?! Gelukkig hadden we een top chauffeur, die ons in een of ander achterbuurtje nog aan een kaartje kon helpen. Poeeehh, dat was op t nippertje!
Compleet met het halve ziekenhuis, zaten we in de bus naar de ferry toe.
UIteindelijk kwamen we pas om 7 uur in onze strandbungalows aan, waar we gelijk super vriendelijk werden ontvangen. Hier hadden we echt geen drol voor betaald, maar het zag er super uit. Geen luxe ofzo, maar alles wat je nodig had. Onze douche staat zelfs op een rots!
's Avonds gingen we vast het stadje verkennen, waar de fullmoon party plaats zou vinden. Als we niet beter wisten, hadden we gedacht dat de full moon party al in volle gang was. Overal al muziek en felle kleuren en wilde je nou in het zwembad feest, in de jungle, op het strand, bij een waterval, alles was mogelijk! Poeh, wat zou er morgen dan komen?
De volgende dag hadden we gelukkig prachtig weer, want we zaten niet meer in het regenwoud. We hebben heerlijk van ons privestrandje genoten en 's middags zijn we langs verschillende stranden, de rotsen en door het water naar Haad rin gelopen. Allemaal prachtig verlaten strandjes kwamen we tegen, waar af en toe iemand lag die dacht dat die alleen was en dus maar naakt ging liggen. Helaas waren wij daar... In Haad Rin hebben we een welverdiende late lunch gegeten en een heerlijke massage genomen. We moesten helemaal klaar zijn voor de avond natuurlijk!
's Avonds was de full moon party, het feest der feesten. Hier kwamen vooral Engelsen op af, waarvan de meisjes in shirtjes rondlopen en denken dat het toch echt een jurkje is. Ook snap ik waar al die enge verhalen vandaan komen, want dat veroorzaken zij. Die waren echt laveloos. Gelukkig zijn wij nuchtere Hollandse dames niet zo en wij hebben behalve onze ogen uitgekeken er een topavond van gemaakt. COmpleet in outfit en geschminkt waren wij helemaal full moon proof. Het is een beetje Cherso, sunny beach, Mallorca en Ibiza bij elkaar op 1 groot feest. De drank wordt in emmers geschonken en je kan van glijbanen af, vuurshows en daar kun je zelf ook nog aan mee doen.
Wij waren 6 uur thuis, maar toen leek het nog net zo druk als op het begin. Het kan niet anders, dan dat de hele dag door ging.
Vandaag een hete dag, die we weer heerlijk op t strand, naja vooral in het kokende zeewater hebben doorgebracht. Genieten!! Af en toe een heerlijke Mai Thai en een Thais maaltijdje en je dag is compleet.
Morgen brengen we nog een dag hier door en dan zullen we op een ander strand kijken. 's Avonds zullen we naar Koh Samui vertrekken.

  • 25 Juli 2013 - 18:40

    Robert:

    Veel plezier Inge

  • 26 Juli 2013 - 09:59

    JKB:

    Lieve Inge,

    Tjonge jonge, dat was af en toe echt afzien. Gelukkig voor jou tussendoor ook puur genieten. Bedankt dat ik mee mag genieten. Ik wens je verder een voorspoedige reis en nog heel veel plezier. Liefs, JKB.

  • 29 Juli 2013 - 14:46

    Co Gnodde:

    Lieve Inge. Je hebt er weer een spannend verhaal van gemaakt.
    Veel plezier verder.
    Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 151450

Voorgaande reizen:

09 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Brazil lalala

29 Juli 2016 - 22 Augustus 2016

China en Thailand

26 Juli 2015 - 13 Augustus 2015

Laos-Thailand

29 Juni 2014 - 22 Juli 2014

Peru

18 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Backpack Thailand

31 Augustus 2012 - 09 Oktober 2012

India-Nepal

23 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Vietnam-Cambodja Thailand

Landen bezocht: