Taj mahal!! - Reisverslag uit Agra, India van Inge Brands - WaarBenJij.nu Taj mahal!! - Reisverslag uit Agra, India van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Taj mahal!!

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 September 2012 | India, Agra

Het liefst wil ik nu gelijk wel beginnen met de Taj mahal! Het prachtige wereldwonder waarvoor we naar India zijn gekomen. Maar laten we beginnen bij het begin, want deze bezichtiging werd ons namelijk niet zomaar gegund!
Poeh, waar is het begin eigenlijk? Het visum! Voor India heb je namelijk een visum nodig, in Nederland al en die kreeg je niet zomaar. Dat betekende dus 2 verplichte daagjes Scheveningen en 140 euro pp lichter, maar ach we hadden m! En gelukkig was t die dagen mooi weer, dus dat verzachtte het wat;)
Eindelijk gingen we dan! We vlogen met Lufthansa, waar ik zelf nog nooit van gehoord had, maar juist zij planden een staking op 31 augustus. Tjah, de dag dat wij vlogen. Gelukkig werden wij niet getroffen, maar het toeval liet ons niet los. Er vloog namelijk een vogel in de moter. Bericht : vlucht geannuleerd. Wat nu, wat nu? We stonden net bij de servicebali, ging de vlucht opeens wel door! Helaas met 1,5 vertraging, waardoor we onze overstap misten. Maar dit kwam allemaal goed volgens Lufthansa. Dit betekende 3 uur op hulp wachten, gratis paar uurtjes slaap in een hotel in München en de volgende ochtend vlogen we via Zürich naar Delhi. Ach, ben je ook weer eens in Zürich geweest;) al zou ik dat niemand aanraden, want het was er erg koud en alleen maar regen en de burger king is daar zelfs duur.(25 euro voor beetje patat en kipnuggets) eindelijk kwamen we omhaalt 1 's nachts in Delhi aan. We hadden ons dagje Delhi al gemist, dus gelijk maar door naar Agra. Aangezien het hier een beetje een zootje ongeregeld en wat minder veilig is ' s nachts, duurde het even voordat we een taxi hadden. Het was niet de meest fijne manier om met India kennis te maken, want in het donker ziet alles er toch een beetje creepy uit hoor! En vies! Dat is het overdag ook, maar dan valt het minder op;) Vietnam is hier heilig bij! Je komt onderweg echt de meest gekke dingen tegen! Na veel geslapen te hebben, hebben we onze ogen uitgekeken! Half 9 ' sochtends waren we eindelijk op onze kamer!ja die nacht waren we ook al kwijt;) maar we leren al heel goed te slapen, wanneer we kunnen! Het was echt een prachtig hotel en de mensen zijn eigenlijk super aardig. Heel erg behulpzaam. Na lekker opgefrist te zijn en nadat we het ontbijt nog mee gepikt hebben, zijn we op weg naar de Taj Mahal gegaan. Onderweg zag Agra er best grappig uit. De tijd heeft hier echt een beetje stil gestaan. Allemaal riksja's, oude tuktuks, en paardenwagens en zelfs kamelen. Overal koeien langs de weg en de mensen slapen hier werkelijk waar overal. Iedereen wilde ons ook wel helpen. Dus de ene man heeft op onze snoepjes en shag gepast, want die mochten niet mee naar binnen en de ander was de gids voor 2 euro! En toen gingen we naar binnen! Eindelijk lag de Taj Mahal daar voor ons! Echt prachtig! Het was het allemaal waard;) we hebben een hele rondleiding gehad en we zijn ook binnen geweest. 1 nadeel, wat alle Oude mooie gebouwen hebben...Het was er bloedheet! Iedereen liep daar echt drijfnat te zijn. We hebben daarna nog even gerelaxed aan het zwembad en een heerlijke duik genomen! En straks gaat de hele trip naar Delhi weer terug. Want morgen vliegen we naar Nepal!

• 02 September 2012 - 12:33

Janette:

ondanks alles heb ik maar 1 woord: JALOERS!

• 02 September 2012 - 14:14

Diana:

Dag Inge en Harm,
    Wat een trip zeg, het niet echt van een leien dakje.
    Maar ben blij te horen dat jullie op bestemming aangekomen zijn.
    En dat het de moeite waard was, super zeg en ook een beetje jaloers net als janette.
    Maar geniet ervan, ik blijf je volgen.
    En wel foto's blijven maken hè en op de site zetten, kunnen wij ook meegenieten.
    Je hebt nu de anderen er niet bij die foto's voor je maakt.
    Groetjes en veel succes
    Diana