Namaste Nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Inge Brands - WaarBenJij.nu Namaste Nepal! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Namaste Nepal!

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 September 2012 | Nepal, Pokhara

Vandaag zijn we aangekomen in Nepal. En we kunnen nu al zeggen dat het hier prachtig is!
Toch ging ook de reis hiernaar toe( zoals deze hele reis al) niet van een leien dakje. Gisteren kwamen we later dan verwacht in Delhi aan. De chauffeur had namelijk geen idee waar ons hotel was, dus de trip werd inclusief een avondtour Delhi. Uiteindelijk was ons hotel in een straat waar we minstens 25x langs gereden zijn;) Vanochtend om kwart over 3 ging de wekker alweer in ons hotel in Delhi. Hierna stond er een heerlijk ontbijtpakketje voor ons klaar. De vlucht was vervolgens goed en onderweg zagen we in de lucht al de toppen van de bergen boven de wolken uitsteken. De volgende vlucht was met een klein vliegtuigje naar Pokhara. Het vliegveld voor binnenlandse vluchten was alles behalve georganiseerd of mooi. We konden bijna niet geloven dat vanaf hier een vliegtuig fatsoenlijk de lucht in ging. Toch was het zo.:) De vlucht gaf een prachtig uitzicht over Nepal. Zo zagen we al, dat Nepal echt heel mooi is!
En toen kwam het... De taxi zo ons naar ons hotel brengen, maar we moesten wel een heel klein stukje lopen want het hotel was alleen te bereiken vanaf dat punt met een trap. Ach, dat zou wel goed zijn. Eerst nog in onze sas over hoe prachtig de route was, met watervalletjes, riviertjes, de immense dalen tussen de bergen, de rijstvelden en al die prachtige planten. Halverwege de berg was volgens hem het punt... Wij liepen daar inclusief een tas van 20 kilo op onze rug in de brandende zon van 30 graden zonder water. Maar ach om de hoek zou het zijn! Maar er kwam een volgende bocht en een volgende en het zweet in onze lichamen begon zo langzaamaan op te raken en onze enkels accepteerden niet langer dat ze 20 kilo meer moesten tillen. Ik wist niet dat het kon, maar die berg in Vietnam was er heilig bij. Gelukkig was Hh zo lief om research te doen, waar dat hotel nou eigenlijk bleef en ik bleef waar ik was. Maar op een gegeven moment duurde het wel Erg lang en trok ik ook maar verder. Dit kon niet veel goeds betekenen... Maar daar kwam ie dan... Mijn reddende engel! Een Nepalees van het hotel met een stok, een paraplu en een fles koud water en hij ging mijn tas dragen!! Uiteindelijk kwamen we bij een steile trap voor het hotel, die we dus ook nog op moesten. Uiteindelijk bleek dat de taxi ons dat daar hoorde te brengen, het hotel belde voor onze spullen, zodat we alleen die trap moesten beklimmen. Ach wij hebben onze annapurna trek wel gehad;) het hotel maakte veel goed. Doordat het zo hoog ligt, hebben we een prachtig uitzicht over Phewa lake, de world peace stupa en de rest van de vallei. En nu ik dit zit te typen trekken langzaam aan ook de wolken van de hoogste punten, wat het nog mooier maakt. We hebben hier de hele middag lopen Chillen, wat gegeten en gedronken. En van dat uitzicht krijg je nooit genoeg! De mensen zijn hier ook erg lief voor ons en ze vonden het erg zielig voor ons, dat we dat stuk geklommen hadden.;)
Morgen gaan we paragliden tussen de bergen door, devi falls bekijken en een rondvaart over het meer.

  • 03 September 2012 - 17:14

    Vader:

    je maakt zo nog wel wat mee maar ondanks alles ben ik nog steeds jaloers en ben ik boos dat ik niet mee mocht

  • 03 September 2012 - 20:12

    T Tiny:

    ik ben niet jaloers op de klim maar ik wilde wel even bij je over je schouder kijken en het eten is daar natuurlijk weer anders de warmte zal het zelfde zijn maar wij hebben ook mooi weer,wij kijken uit naar je volgende verslag hh ook de groeten genieten hoor al is het natuurlijk niet zo leuk zonder ons zessen gr o jaap en t tiny

  • 03 September 2012 - 21:28

    Janette:

    ik hoop voor hh dat je je beter op deze berg hebt gedragen dan op die berg in vietnam.

  • 03 September 2012 - 21:29

    Harm:

    harm hendrik heeft toch hoogtevrees? hij houdt toch niet van vliegen hoe gaat ie dat doen met paragliden?

  • 04 September 2012 - 13:45

    Marrie:

    Man, man, wat maken jullie veel mee in een paar dagen tijd.....
    Als ik dit allemaal lees kan ik niet begrijpen waarom ik vroeger in een bloemenwinkeltje op urk ben blijven hangen.....
    jammer genoeg ben ik nou al een ouwe trut en is dit niet meer voor mij weggelegd, dus sluit ik mij maar aan bij de vorige sprekers: ik ben stinkend jaloers!
    Geniet er heerlijk van met z'n tweetjes!
    Ik blijf je volgen.
    Groetjes,Tante Marrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 24 Juni 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 151155

Voorgaande reizen:

09 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Brazil lalala

29 Juli 2016 - 22 Augustus 2016

China en Thailand

26 Juli 2015 - 13 Augustus 2015

Laos-Thailand

29 Juni 2014 - 22 Juli 2014

Peru

18 Juli 2013 - 05 Augustus 2013

Backpack Thailand

31 Augustus 2012 - 09 Oktober 2012

India-Nepal

23 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Vietnam-Cambodja Thailand

Landen bezocht: