Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Inge Brands - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Pokhara

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 September 2012 | Nepal, Pokhara

Allereest moet ik van Hh zeggen, dat hij overal doorheen is. Geen hoogtevrees meer, geen vliegangst. Hij is hier zo in zijn sas, dat ie grootste plannen heeft om volgend jaar de Annapurna te trek te maken. Dus nog vrijwilligers? Tip: begin dan vanavond al met trainen! Dus vader en alle andere jaloersen: hier is jullie kans!
Laten we ook nu maar weer even beginnen bij het begin:)
Vanacht hebben we heerlijk geslapen in onze berghut. Het regende wel de hele nacht zo hard, dat ik soms bang was dat we weg zouden spoelen. Maar gelukkig was dat niet zo en was het vanmorgen ook al weer gestopt;) om half 7 werden we namelijk al gewekt, omdat het uitzicht nu nog mooier was. Je zag nu namelijk echt de witte sneeuwtoppen van de annapurna goed achter de andere bergen vandaan komen. We hebben hier heerlijk van genoten, onder het genot van een kopje thee. De thee is hier trouwens voor de verandering wel heel lekker;)
Na ons opgefrist te hebben, stond er een heerlijk ontbijtje voor ons klaar. De kok is hier namelijk erg goed! we moesten onze maag goed vullen, want er stond een druk programma voor ons klaar. Iemand van het hotel ging de hele dag met ons mee als gids. Allereerst gingen we lopend( jaja de taxi afgeslagen) naar de world peace stupa. Daar waren we de enige toeristen( terwijl het normaal super druk is) het was een mooie stupa met boeddha's van verschillende landen en de soort van koster was er net uitgebreid aan het bidden. Hierna ging de weg verder omlaag, tot het meer. Het pad was slecht, maar het was een prachtige route! Stukken langs de immense dalen en door de jungle. En naar beneden gaat gelukkig altijd al een stuk beter;) We eindigden bij een restaurantje met een waterbron aan het meer, van waar we een bootje hebben genomen naar een klein eilandje in het midden van het meer. Daar stond een tempeltje op, die we bezichtigd hebben en we we werden door onze gids nog gezegend met een rode stip op onze voorhoofd.
De boot ging verder naar lakeside aan het vasteland. Dit is een gezellig straatje met veel winkeltjes, vooral voor trekkers en mensen die van geitenwollen sokken( Of truien of broeken;)) houden en restaurantjes. Ook was hier het kantoor voor het paragliden. Van uit hier gingen we met een busje naar sarangot, een hoog punt op een andere berg. Alleen de weg erheen was al een avontuur! Hij scheurde zo door de bochten langs de ravijnen, alsof het niks was! En veel arme nepaleesjes langs de kant van de weg zagen bijna hun dood. Al met al, kwamen we toch levend aan. Het was ook hier weer een prachtig uitzicht. Alles werd klaar gemaakt en we kregen de laatste instructies. Toen renden we de berg af en daar zweefden we dan... Prachtig boven de PokharaVallei, Phewa lake en tussen de bergen door. Een enorme kick en een prachtig uitzicht ineen. Op het laatst werd ik toch wel een beetje misselijk en hield ik het kotszakje( wat inclusief was ;) ) in de aanslag. Toch zag ik het niet zo zitten om op die hoogte te moeten overgeven. Na nog wat acrobatische kunsten( yup dat is dus veel gekke draaikunsten met een al omgekeerde maag;)) stonden we weer aan de grond. ( ja het kotszakje bleef gelukkig leeg) we gingen met het busje terug naar lakeside over de hobbelige weg, maar we waren nu gelukkig al wel beneden. Naast het kantoortje zat een super leuk en mooi restaurantje aan het meer, waar we heerlijk konden bijkomen en waar we met de gids hebben gegeten. Toen kwam de zin naar de cocktails weer terug. De cocktail heette dit keer geen sex on the beach maar wild sex on the mountain. Hierna hebben we nog wat geslenterd door het straatje en Hh heeft zijn buit weer binnen;)
We gingen nu verder naar Davis' falls. Een soort waterval/ hardstromende rivier. Het was mooi om te zien en we zijn heel vaak op de foto geweest, omdat op 1 of andere manier we met onze bezwete lichamen en ons haar in out of bed look, erg populair waren onder de Indiërs en de Nepalezen. Hierna gingen we naar een grot die onder Davies falls doorloopt en hier was ook een belangrijke shiva tempel. Nu kon de tocht naar het hotel weer beginnen, maar nu wel met taxi;) Alleen de steile trap moesten we wel weer beklimmen. Als tip voor het hotel zeiden we dat misschien een kabelbaan wel leuk was;)
Nu gaan we heerlijk uitrusten, douchen en dineren met het prachtige uitzicht voor ons. Morgen gaan we met de bus naar Chitwan, waar we onder andere een tocht op een olifant gaan doen.

• 04 September 2012 - 15:34

Vader :

ik ben nog steeds jaloers want dit lijkt mij ook wel heel mooi maar geniet er van de groeten van je va en moe

• 04 September 2012 - 16:55

Tante Dirkje:

ik ben ook wel een beetje jaloers,maar ik zou zoiets voor geen goud doen,misschien als ik 60 jaar jonger was.Maar ik geniet wel mee,op de manier zoals jij alles beschrijft,en dan droom ik er s'nachts wel van dat ik daar ook ben.De groetjes en tot de volgende keer.

• 04 September 2012 - 17:15

Hh:

Wat kan ze dat he ,je zou zeggen dat ze.overdrijft als je dit zo leest nee, het is giga mooi hier...

• 04 September 2012 - 17:16

Lotte:

Klinkt super gaaf!! Geniet ervan!

• 05 September 2012 - 13:23

Va:

vrijdag gaat lufthansa landelijk staken dus helemaa geen vluchten ik hoop dat ,dat niet doorwerkt op de vlucht van hh