Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge Brands - WaarBenJij.nu Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Inge Brands - WaarBenJij.nu

Chitwan

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 September 2012 | Nepal, Kathmandu

En daar zijn we weer! Tijdje geen verbinding met de buienwereld gehad;) We zijn op het moment in Chitwan, een nationaal park in Nepal. Gisterochtend zijn we hiernaar toe vertrokken.
We werden maar liefst om half 6 ' ochtends al wakker gemaakt. Dit was niet zomaar, maar omdat het uitzicht nu pas echt prachtig was! De wolken waren naar het dal gedaald, zodat het leek of ons hotelletje als enige boven het wolkendek uitkwam en we echt flink hoog waren. De toppen van de Himalaya lagen voor ons. Zo helder, dat t net leek of we ze aan konden raken! Maar nee, helaas, daar zat iets te veel kilometer tussen. Het had wel makkelijk geweest;). Na een heerlijk ontbijtje hebben we onze spullen gepakt en afscheid genomen. Al waren we er maar 2 nachten, de mensen hier voelden al echt als vrienden. Ze waren zo goed voor ons en hebben ons een mooie 2 dagen bezorgd;). Het hotel was ook erg klein, waardoor het al snel persoonlijk werd. We gingen met greenline tours naar Chitwan. Dit hoort de meest luxueuze bus te zijn in Nepal en zelfs de enige met airco! De bus was misschien niet van het meest nieuwe soort en de airco was meer arko, maar toch hebben we een geweldige rit gehad! De tocht ging door de bergen, dus je had een geweldig uitzicht op bergtoppen, bergdalen, rijstvelden, rivieren, watervallen, dorpjes en mensjes aan het werk op het land. Helaas was ik een beetje gedrogeerd door de reistabletten, dus af en toe kon ik niet anders dan de binnenkant van mijn ogen bekijken;) Tussendoor kregen we ook nog een heerlijke lunch in een restaurant ook midden tussen de bergen en aan de rivier. Na enkele uren kwamen we aan in Chitwan en werden we met een jeep over de hobbelige wegen naar ons hotel gebracht. Dit bestond uit allemaal kleine huisjes in een grote tuin en een bar en restaurant. We hebben eerst bijs ons huisje even lekker genoten en uitgerust. We kwamen er wel achter dat het hier echt bloodyhot is! Toch zijn we van onze luie kont afgekomen en hebben een fiets gepakt en de omgeving verkent. Dit bestond uit een toeristisch straatje en we zijn de dorpjes ingefietst, wat best wel arm was, maar de mensen waren wel heel vrolijk en iedereen groette ons vrolijk tegemoet. Na onze fietstocht hebben we wat uitgerust op een terrasje onder het genot van een cocktailtje. 's Avonds hebben we gegeten in het restaruant van het hotel en nog wat geslenterd in het stadje.
De volgende dag stond er weer een druk programma voor ons klaar. EErst weer genoten van een ontbijtje en daarna gingen we met de jeep en gids op pad. We werden bij een kanoetje gebracht en daarmee gingen we de rivier op. Het duurde niet lang en toen zagen we al een krokodil! Ja, en dan zit je in z' on wiebelig bootje samen met wat Chinezen die niet stil kunnen zitten of stil kunnen zijn. Maar waarschijnlijk had de krokodil zijn buikje al vol, want we zijn gespaard en de Chinezen trouwens ook. Na de kanotocht gingen we een stukje lopen. Dit Werd meer een hindernisloop in sprintstand door de jungle. Er was namelijk ergens een neusholten gespot! Neushoorns zijn erg zeldzaam in deze tijd van het jaar, dus we hadden veel geluk. Nadat we het halve bos in onze haar hadden, blubber tot onze middel en schrapen over heel ons lichaam was ie daar toch echt: Wendy de neushoorn! Je zag misschien alleen zijn rug en de enige beweging die je zag waren wat wiebelen van zijn oren, maar het telt! De big five is compleet! Waarom we nou zo snel moesten is nog wel een raadsel voor mij, want volgens mij was die neushoorn niet zo veel van plan de komende uren. Nadat we de neushoorn een tijdje bewonderd hadden, ging de tocht verder. We kwamen uit bij een olifant breeding center. Dit is voor het behoud van de olifanten. Er stonden ook allemaal olifantjes. Hierna gingen we naar de rivier om de olifanten te wassen( een andere rivier dan van die krokodillen hoor). Waarschijnlijk vonden ze zichzelf schoon genoeg, dus werden de rollen omgedraaid: ik werd gewassen. Zeiknat, maar alles behalve schoon keerden we terug naar het hotel om ons wat op te frissen en te relaxen. ' s middags gingen we namelijk een jungle tocht doen op een olifant. De olifant ging echt recht door de jungle heen, dus ook hier weer de nodige takken in ons gezicht. We zaten alles behalve comfortabel, samen met alweer 2 Chinezen. We hadden na de tijd gewoon de blaren op onze kont! Toch was het wel heel mooi! Hele mooie natuur daar ook weer. Weer heel anders dan Pokhara. De olifant ging ook nog door de rivier, maar dit keer bleven we wel droog. Veel dieren hebben we dit keer niet gezien, behalve wat hertjes, veel mooie vogels en 2 soorten krokodillen. Na deze prachtige dag keerden we terug naar het het hotel. Dit verhaal had ik al eens die avond in een internetcafe getypt en daar had ik toen heel lang over gedaan.. Er zat namelijk een Nepalese jongen naast ons die ons heel interessant vond en mooi en ging aan ons haar zitten en wilde alles weten. Hij was echt een beetje gek... We kwamen nooit weer van hem af! Gelukkig wel gelukt na wat afwimpelinsmaneuvres;)
De volgende dag zijn we weer met de bus naar Kathmandu gegaan. Het eindpunt.. De tocht was weer prachtig. We keken onze ogen uit en gelukkig was ik nu niet gedrogeerd;) Het eerste stuk was in een klein busje met hoe kan het ook anders een stel Chinezen compleet met Chinese muziek;)
Kathmandu is helaas niet echt een mooie stad. Tja, alles behalve mooi eigenlijk. Het hotel waar we zaten ligt iets buiten de stad in de vallei. Een heel park eigenlijk. We kregen nog een upgrade naar een groot appartement. Gelukkig wel allemaal erg mooi. Eerst hebben we even een duik genomen en toen de grote stupa bezocht. Nu ik dit zit te typen, is Hh snik snik helaas al weg. We hebben echt een super mooie en leuke week gehad. Nu gaat het avontuur alleen verder... Ik word straks opgehaald door mijn contactpersoon dus ik hoop zo snel mogelijk verslag te geven waar ik beland ben!

• 08 September 2012 - 11:04

JKB:

Lieve Inge, ik ew echt beklag mit je, zo alien in een vreemd laand. Wiet dat vuul minsen an je dinken in vor je bidden. Ik heb weer zeer genoten van je reisverslagen. Ze zijn zo levensecht. Af en toe voelde ik gewoon de hitte. Ik hoop van harte dat je fijne mensen in het ziekenhuis ontmoet en voldoening in je werk. Laat gauw weer wat van je horen. Groetjes en liefs van t. J.

• 08 September 2012 - 22:53

Tante Co:

Lieve Inge, ik vindt het heel moedig van je om in zo'n ver land in je eentje te willen werken,
    Veel succes en Gods zegen toegewenst.